Od 1997 roku szkolimy dzieci w zakresie żeglarstwa regatowego, obecnie w ramach trzech sekcji:

• Lasera
  • Optimista
  • Grupy szkolenia początkowego - szkółki regatowej

Historia klubu sięga 2000 roku, kiedy to powstał. W 2006 zmieniła się siedziba i została przyjęta nowa nazwa - FIR...

Szkolenie sportowe dzieci i młodzieży prowadzone przez UKS FIR współfinansuje m.st. Warszawa

Aktualności

Palamos i okolice, czyli Optimiściarzy relacja z Hiszpanii... 2010-02-20

Powstawała w pocie czoła, pomiędzy wyczerpującymi rozruchami porannymi, żmudnymi treningami - w silnym wietrze i przejmującym zimnie oraz mozolnym lekcji odrabianiem. Oto notatka (lekko ocenzurowana) z pobytu Optimiściarzy na Costa Brava...

Palamos zimową porą… 2010-02-18

Podczas gdy my toniemy w śniegu nasi dzielni Optimiściarze marzną w hiszpańskim Palamos. No, ale jak jest zima to musi być zimno, jak głosi kultowy film. Choć pogoda ich nie rozpieszcza trenują wytrwale...

Wawerskie wyróżnienie… 2010-02-17

Po raz kolejny już uczestniczyliśmy w dorocznym spotkaniu animatorów kultury i sportu, organizowanym przez władze Dzielnicy Wawer. Uroczystość stanowiąca podsumowanie mijającego roku była okazją do uhonorowania...

Zima w mieście… 2010-01-18

Zima straszna zrobiła się za oknami. Całe szczęście już niedługo ferie i wybywamy w nieco cieplejsze rewiry - do Hiszpanii, do ulubionego przez Polaków Palamos, gdzie inaugurować będziemy sezon żeglarski 2010...

Okiem Prezesa, czyli o 2009 jeszcze… 2010-01-07

Kolejny rok za nami. Może nie tak spektakularny w wyniki jak ubiegły, niemniej znów niezwykle udany. Bardzo pracowity i długi. Walczyliśmy dzielnie już od lutego, a nawet grudnia 2008. Cały czas idziemy do przodu, a efekty możecie ocenić sami…

Święta... 2009-12-24

Merry Christmas & Happy New Year! Joyeux Noël et Bonne Année Nouvelle! Fröhliche Weihnachten und ein glückliches Neues Jahr! Buon Natale e Felice Anno Nuovo! Feliz Navidad y Próspero Año Nuevo!

Mikołajki… 2009-12-06

Dla wszystkich stałych bywalców naszej strony mikołajkowy bonus - niepublikowane dotąd zdjęcia z Łeby oraz dwa filmy...

Okręgowe zakończenie… 2009-12-04

We czwartek, 26 listopada, uczestniczyliśmy w zakończeniu żeglarskiego sezonu sportowego w WOZŻ. Jak zwykle było bardzo uroczyście i podniośle, zważywszy na fakt, że na spotkane przybyła cała masa dostojnych gości, z Sekretarzem PZŻ na czele...

Kolejny sezon za nami! 2009-11-25

W minioną niedzielę oficjalnie zakończyliśmy sezon żeglarski 2009. Tradycyjne spotkanie odbyło się tym razem w Nieporęcie. Były zdjęcia, filmy, krótka przemowa Prezesa, czapeczki, ufundowane przez firmę GORE (Marcin dzięki!)...

Zosia na Florydzie, czyli początki Optimista… 2009-11-12

Pierwsze Optimisty jedynie kształtem przypominały obecne łódki tej klasy, możecie się o tym przekonać oglądając zdjęcia, nadesłane przez Zosię, która właśnie wróciła z Clearwater - kolebki Optimista…

Meczowy Kraków, czyli dużo przygód przeróżnych… 2009-10-21

8 października wyruszyliśmy w podróż w nieznane, czyli na Meczowe Mistrzostwa PSRKL do Krakowa, na tajemniczy akwen zwany Bagrami Wielkimi. Pojechaliśmy w 4 osobowym składzie: Kuba, Cypek i Marek na 4.7 oraz ja czyli Michał...

No i kończymy! 2009-10-21

Pogoda tej jesieni nas nie rozpieszcza. Zimowo się zrobiło – to znak, że najwyższy czas kończyć tegoroczną przygodę z żeglarstwem! Tak, więc w minioną sobotę i niedzielę żegnaliśmy się z sezonem. Było tradycyjne sprzątanie, pakowanie, no i regaty...

Wrześniowa bitwa pod Iławą, czyli DMP… 2009-09-30

W miniony weekend FIR Optimist Team próbował swoich sił w Drużynowych Mistrzostwach Polski NSKO. Biorąc pod uwagę fakt, że nasi zawodnicy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tego typu regatami, można śmiało stwierdzić, że poszło całkiem nieźle!

Le Grand Final… 2009-09-21

Złoto, srebro, brąz - z takim medalowym dorobkiem kończymy tegoroczne zawody finałowe WOM i MWJ! Max pierwszy w chłopakach, Karola druga w dzwiewczynach to w Optimistach, Cypek trzeci w chłopakach w Laserze 4,7…

O wakacjach jeszcze… 2009-09-18

Dla wszystkich tych, których szkoła zdążyła już znużyć, wakacyjny bonus, czyli nasze z Dunajcem zmagania…

Wyśmienity września początek… 2009-09-07

Za nami kolejne fantastyczne starty naszych zawodników. W IV Eliminacji WOM i MWJ w klasie Optimist - Matys, Krzysiek i Max zajęli całe podium w chłopakach, Karola była druga wśród dziewcząt! W Łebie Michał czwarty podczas MPJ w Laserze Standardzie…

Witaj Szkoło! 2009-09-01

No i się skończyły! Kolejne wakacje za nami! Były bardzo pracowite! Po całej Polsce i nie tylko porozrzucane - Poznań, Puck, Warnemuende, Gdynia, Nieporęt, Kielce, Kluszkowce, Siemiany… Teraz tylko dziesięć miesięcy pilnej nauki, a potem…

Laserowy dublet, czyli MMM… 2009-08-17

Świetnie spisali się nasi zawodnicy podczas Międzywojewódzkich Mistrzostw Młodzików w Laserze 4,7. Matys zdobył złoto a Krzysiek srebro…

Czas pędzi nieubłaganie, czyli wakacji półmetek… 2009-07-29

Ta „większa połowa” już za nami, niestety! Koniec czerwca i lipiec upłynęły nam bardzo pracowicie. Zaczęliśmy jak zwykle obozem szkółki, w Nieporęcie. Potem był Poznań, Puck, Warnemuende, Gdynia...

Początek wakacji... 2009-06-21

Pierwsze dni wakacji szkolnych upłynęły nam pod znakiem WOM i MWJ. Organizowaliśmy, startowaliśmy, no i oczywiście zwyciężaliśmy! III Eliminacja w klasie Optimist i IV w klasie Laser 4.7 za nami! Na pudło załapało się 3 naszych reprezentantów...

Święto Wisły... 2009-06-09

W niedzielę, 7 czerwca sprawdzaliśmy, nie po raz pierwszy zresztą, jak żegluje się po Wiśle. Braliśmy udział w imprezie Święto Wisły organizowanej przez Biuro Sportu i Rekreacji Urzędu m.st. Warszawy...

Maj, czyli regat czas… 2009-05-29

Jak co roku o tej porze, za nami już cała masa startów w zawodach. Wśród nich nasze warszawskie WOMy i MWJoty oraz ogólnopolskie eliminacje przeróżne… Co tydzień dzieje się coś! Ścigamy się bez wytchnienia...

Początkujących początki… 2009-05-15

Pierwsze kroki najmłodszych adeptów żeglarstwa za nami. 1 maja wystartowała nasza szkółka regatowa. Zainteresowanie olbrzymie, zaangażowanie również. Przyszli żeglarze ze skupieniem i zapałem chłonęli tajniki wiedzy żeglarskiej...

Pierwsze regaty nad Zalewem… 2009-04-27

Za nami Regaty Otwarcia Sezonu nad Zalewem i od razu sukces - wygrana! Dwudniowe zmagania w klasie Laser 4.7 zakończyły się zwycięstwem Kuby, Marek był 6 a Mikołaj 7...

Się zaczęło! 2009-04-21

Po rozlicznych wojażach przyszedł wreszcie czas na rodzime akweny i najbliższą okolicę! Pierwszy trening nad Zalewem już za nami! Śmiało można rzec, że wszędzie dobrze, ale w Porcie Jachtowym Nieporęt najlepiej!

Włochy, czyli koniec zimowych przygotowań… 2009-04-19

Ostatnim etapem naszego zimowego treningu była słoneczna i wietrzna Italia. Laserowcy finiszowali Tour de Europe w miejscowości Follonica w Toskanii a Optimiściarze w Riva del Garda nad słynnym Lago di Garda…

Wielkanoc 2009 2009-04-11

Świąteczne życzenia...

Wiatr i Woda… 2009-03-17

W miniony weekend odbyły się największe i najstarsze w Polsce Targi Sportów Wodnych i Rekreacji „Wiatr i Woda”. Tradycyjnie już, my też mieliśmy w nich swój udział. Nasi zawodnicy zachęcali zwiedzajacych do uprawiania żeglarstwa...

Lato 2009, czyli plany dla najmłodszych… 2009-03-17

Sezon żeglarski tuż, tuż… Starsi trenują nieprzerwanie, młodsi po zimowej pauzie już niebawem ruszają do boju! Zajęcia szkółki regatowej nad Zalewem Zegrzyńskim zaczynamy jak zwykle w długi majowy weeekend...

Powtórka z przepisów, czyli szkolenia w WOZŻ… 2009-03-03

Ostatnia niedziela lutego i pierwsza marca stały pod znakiem wykładów dla sędziów oraz trenerów i zawodników, w których i my aktywnie uczestniczyliśmy, nie tylko jako słuchacze, ale również jako koordynatorzy i wykładowcy…

Pierwsze regaty w 2009 za nami... 2009-02-23

KABB International pierwsze nasze regaty w tym sezonie przyciągnęły do Palamos aż 336 młodych żeglarzy z 24 państw. Na starcie stanęła spora rzesza Polaków wśród nich dwóch naszych reprezentantów – Antek i Max...

Wawerskie wyróżnienia… 2009-02-19

Dziś, w tłusty czwartek, miało miejsce doroczne spotkanie animatorów kultury i sportu dzielnicy Wawer stanowiące podsumowanie minionego roku w tych dwóch dziedzinach...

Też na "P", czyli Palamos... 2009-02-12

Rozpoczęliśmy trzecią odsłonę zimowych zmagań z żeglarstwem. Nasi Optimiściarze wraz z trenerem Jurkiem żeglują znowu w Hiszpanii, tym razem zakotwiczyli u wybrzeży Costa Brava, w miejscowości Palamos...

FIR pod palmami, czyli zima na Majorce… 2009-02-03

Jedni wybrali się na narty do Zakopanego inni trochę dalej i zdecydowanie bardziej na południe, a raczej południowy-zachód – grupa naszych zawodników spędziła zimowe ferie w zupełnie nie zimowej scenerii…

Strony: poprzednia strona 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, nastepna strona    Archiwum wiadomości