Aktualności

Wiatr i Woda! 2012-03-06

W miniony weekend w Warszawie odbyły się targi Wiatr i Woda - największa i najstarsza impreza wystawiennicza sportów wodnych w Polsce.  Tradycyjnie i my mieliśmy w niej swój udział - tym razem, większy niż zwykle. Nasi zawodnicy uczestniczyli w dwudniowej promocji klasy Optimist...

A nasz zakładowy fotograf zdobył pierwszą nagrodę w konkursie fotograficznym! Moniko - gratulacje!

Max relacjonuje jak wyglądała sobota na targach:

W Warszawie w ten weekend już po raz 24 odbyły się Targi Sportów Wodnych i Rekreacji WIATR i WODA 2012.

Jak co roku, jeśli tylko moje plany treningowe na to pozwalają, biorę w nich udział z moim Klubem UKS FIR Warszawa. W tym roku się udało, Targi odbyły się tuż przed jutrzejszym wyjazdem do Palamós. Dlatego też sobotę mogłem spędzić na Targach. Od rana z Zosią, Piterem i Cypkiem buszowaliśmy w rejonie basenu targowego, gdzie przygotowaliśmy z naszym klubem oraz NSKO pokaz „Bezpieczeństwo na wodzie - pierwszy krok w żeglarstwie - początki żeglowania na Optimiście". Zwodowaliśmy łódki, moi młodsi koledzy „żeglowali" w sztormiakach i kapokach. Zachęcaliśmy dzieci do uprawiania żeglarstwa, a Optimiści prezentowali techniki wywracania i stawiania Opti. O żeglowaniu dla najmłodszych opowiadali: mój Trener Jerzy Jodłowski, p. Ewa Sternal z Halsuj.pl  i p. Piotr Winkowski z NSKO. Spotkanie prowadziła p. Magdalena Lasocka z „Jachtingu". Zostałem też zaproszony na scenę, aby opowiedzieć o mojej 8-letniej przygodzie z Optimistem, Mistrzostwach Świata i planach na przyszłość po zmianie klasy.

Podczas Targów można było obejrzeć wiele ciekawych stoisk z najnowocześniejszymi jachtami żaglowymi i motorowymi, zaopatrzyć się przed sezonem w niezbędne wyposażenie, ubrać się i spotkać wiele ciekawych ludzi. Na scenie głównej trwało wręczanie nagród: a to za Najlepsze Regaty PPJK, a to Nagroda „Przyjazny Brzeg" (gratulacje, pani Ziuto Smile) , czy też Rejs Roku. O swoim udziale z Regatach MiniTransat w 2011 r. opowiadał ciekawie Radosław Kowalczyk.

Podczas Targów rozstrzygnięto też Konkurs Fotograficzny pod egidą magazynu „Żagle" i  Miesięcznika Foto organizowany przez Pantaenius i Delphia Yachts. I tu miła niespodzianka - zawsze wiedziałem, że moja Mama robi fajne fotki. Wink Jakiś czas temu powiedziałem Jej o konkursie fotograficznym, o którym przeczytałem na Sails.pl. A teraz na Targach..  okazało się, że z rąk p. Waldemara Heflicha otrzymała Główną Nagrodę w tym konkursie! Zdjęcie zrobione w Nowej Zelandii podczas tegorocznych Mistrzostw Świata Optimistów znalazło uznanie i zostało wybrane spomiędzy prawie 600 zdjęć przez jury, w skład którego wchodził m. in. Zbigniew „Gutek" Gutkowski.  Gratulacje Mamo!

Foto-relacja na naszym FB ...